sunnuntai 3. helmikuuta 2013

Que triste


Huhhuh. En voi muuta todeta kun että hemmetin huono sunnuntai. Oon itkeny koko päivän ja nyt on niin väsynyt olo, että painun kyllä kohta nukkuun.Vaihdoin siis tänään perhettä ja kirjottelen nyt ekaa kertaa mun uudesta kodista.

Oltiin eilen Caron kanssa Marcelilla juhlimassa sen synttäreitä. Näissä pippaloissa oli yli 50 henkee ja kestikin pitkälle yöhön, joten meiän nukkumaan meno venähti taas aamu kasin pintaan. Laitoin herätyksen 10, että kerkeisin pakkaileen rauhassa. Kahen nukutun tunnin jälkeen heräsin ja olo oli kyllä niin vässä ja haikee, että teki mieli vetästä peitto korviin ja nukkua koko sunnuntai. Kävin kuitenkin suihkussa ja aloin kasaan kamoja. Suomessa lähtiessä mulla oli yks kassi ja yks 23 kilon matkalaukku. Nyt on vissiin 40 kilon matkalaukku + 8 kassia ja yks pahvilaatikko :D Olin taas aatellu että helppo hommahan se on vaan heittää vaatteet laukkuun ja thats it. Kummasti kuitenkin vierähti muutama tunti kamppeita kasaillessa ja hyppiessä alakerrasta yläkertaan ja taas takasin. Mun oli vissiin tarkotus lähtee kahelta, mutta jostain kumman syystä olin jälleen kerran 2 tuntia myöhässä ja saavuttiin tänne vasta neljältä. Asun suht lähellä vanhaa kotia, autolla about 15 minuuttia. Isoveli, äiti ja pikkusisko tuli hetkeks sisällä jutteleen mun uuden äidin kanssa ja olin vielä suht koossa. Siinä vaiheessa kun ne oli menossa autolle, aloin pillittään kun pikkuvauva ja siinä hetkessä myös mun äiti.... :(



Oon järkyttynyt et kuinka tolaltaan menin koko hommasta. Perheen vaihto sinänsä ehkä olis voinu mennä, mutta kun tää perhe... Niin kun viime postauksessa sanoin, niin nyt on aika pudotus taivaasta maahan. Tai ehkä vähän maan alapuolelle jopa. Käytiin uuden äitin kanssa koko talo läpi ja se selosti sääntöjä. Kuuntelin monttu auki koko ajan ja olin puolishokissa :D Nyt kun on loma niin oon tottunu nukkuun pitkään, ja mun mielestä se on ihan ok. Nyt tulee vähän muuttuun...
"Onks joku aika millon mun pitää herätä?"
"Saat nukkua pitkään. Ei nyt kuitenkaan mitää liiallisuuksia, tyylin 12, mutta 9-10 on vielä ihan ok"
"Okei...."

Sain vielä tekstarin veljeltä..."Jopa mä melkein itkin. Muista että selviät kyllä, jokasen pilven takana on aina aurinko." Heti perään äidiltä "Ollaan kaikki surullisia kun lähit. Muista että me ollaan aina sun perhe ja voit soittaa millon haluat." Noiden jälkeen vasta aloinkin pillittää eikä meinannu tulla mistää mitään. Lähettiin tosin uuden äitin kanssa isän toimistolle, jossa se oli nytkin töissä. Vanha pieni hökkelö, jossa se lampun alla väkersi jotain ja kaks sutta isompaa koiraa pomppi naamalle. Yläkerrassa oli kone ja siinä vaiheessa äiti pamauttikin uuden säännön...

"Kun koulu alkaa niin sä tuut koulusta kotiin ja syöt ja sitten kävelet tänne isän toimistolle."
"Tekeen mitä?"
"Ihan vaan oleileen ettei sun tarvii olla yksin. Yksin olo tekee surulliseks eikä oo hyväks sulle"
"Mut ei siinä oo mitään ongelmaa, rakastan yksinolemista"
"Ihmisen ei kuulu olla yksin. Mutta sovitaan siis että tuut vaan kolmena päivänä viikosta. Ja oot vaikka vaan 4 tuntia...täällä on kone niin voit skypetellä"
"Okei...."
Tää on niiin mun tän päivän ilme
Eihän tän ikänen ihminen haluaiskaan vapaa-aikanaan tehä mitään muuta kun istua isän työpaikalla venaamassa :D Kuulin myös että viikonloppuna vietetään aikaa pelkästään perheen kanssa. Perheen säännöt ja näillä mennään. Kyllä noi vanhemmat mulle mukavia on ja hirveen vieraanvarasia. Haluun tutustua niihin ihmisinä, mutta noi säännöt on ihan naurettavia ja jotenkin tuli niin täysin lohduton olo. Oon Brasiliassa olon aikana itkeny ehkä 3 kertaa, niin en tajua mikä muhun iski. Kahviakin kun juotiin ja rupateltiin normaaleja, niin kyyneleet vaan meinas virrata kun niagaran putous. Okei, ehkä viime yön parin tunnin unet vähän vaikuttaa asiaan.
Olin niiiin ilonen kun bongasin tän hahhaha :D
Yritän nyt rauhottua ja käyn keskusteluu itteni kanssa siitä, että mun on nyt oltava täällä ja kaikki järjestyy. Ehkä tää perhe vaatii vaan totuttelemista? Ehkä mä voin oikeesti oppia jotain uutta ja musta tulee parempi ihminen? Tässä taas näitä vaihtarielämän hurjuuksia :D Toivottavasti en pelästyttäny ketään polosta joka on lähtemässä vaihtoon.



Mun silmät kutisee ihan hullunlailla. Mitä jos oon kissoille allerginen? Se olis jo liian hyvää ollakseen totta haha. Nyt meen kyllä nukkuun ja oon fiksumpi aamulla. Mennään tanskalaisen vaihtarin kanssa hakeen uus Columbialainen vaihtari kentältä! Jeeee.

Beijos!!

Ps. Mulla on ihan hirveeee nälkä. Mutta rappusissa on hälytin ja keittiö on alhaalla, eli jos meen niin koko talo alkaa raikuun. Nyyyh.

8 kommenttia:

  1. Voi mä niin tiedän ton tunteen! Kun mä sillon ite vaihdoin joulun jälkeen 2010 perhettä ekan kerran niin hyvä luoja kun kyyneleet virtas. Mun molemmat vanhemmat ja sisko voi mut uuteen kotiin. Kun oli kaks matkalaukkua ja 10 pahvilaatikkoa (he he...) kannettu sisälle niin piti sanoa heipat. Siinä vaiheessa kun isä rupes itkemään niin sillon mä en enää voinu pidätellä vaikka kovasti yritinkin :( Päädyinkin sitten vaihtamaan kolmanteen perheeseen kuukautta aikasemmin ku olis pitäny kun tunsin olevani yks alle 10 vuotiaista sisaruksista enkä saanu tehdä mitään (= tarvitsin aina kyydin ja sitähän en saanut jos ei oltu muutamaa päivää aikasemmin sovittu asiasta). Ja tosiaan 17-vuotiaanahan nuoret tosiaan suunnittelee menojaan viikonlopuksi etukäteen eikä ikinä vaan soiteta tai tekstata, että pääsetkö sinne ja tänne. Mutta kolmas perhe oli taas ihana (: Tsemppiä! Kyllä se siitä pian helpottaa!

    Curitiba on muuten hienon näkönen paikka! Olin kesäloman Brasiliassa poikaystävän luona ja yksi sisämaan lento lennettiin Curitiban kautta :) Muuten vietin paljon aikaa Uberlândiassa ja Sinopissa (Mato Grosso).

    Pidä lippu korkealla ja ota myös tämä kokemuksena. Perheet on erilaisia. Mullakin oli paljon vapauksia ensimmäisessä perheessä. Toinen sitten oli vähän sokeeraavaa kun oli just saanu oikeita kavereita ja tekemistä olis ollu, mutta sitten rajotettiin tekemisiä enemmän kun mä olisin halunnu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi perheen vaihto on kyllä aina yhtä kurja paikka! Vaikka sen tietää tulevan ja vaikka tykkäiskin seuraavasta perheestä, niin aina joutuu kaiken opetteleen alusta jne:( Ja just niin, tän ikäset menee ja tulee spontaanisti, ei kolmee päivää ennemmin osaa sanoo mitä aikoo tehdä kello 2. Ärsyttävää!

      Curitiba on upee! Suosittelen käymään jos/kun Brasiliaan uudestaan tuut :)

      Kiitos! Eiköhän tästäkin selvitä. Kaikesta oppii jotain...

      Poista
  2. liityin tässä just sun lukijaksi ja tosi kiva lukea jonkun aitoja vaihtarifiiliksiä. :b olin ite vaihdossa jenkeissä pari vuotta sitten ja aika samanlaiselta kuulostaa kun mun perhe. ei mikään huippu kokemus siellä kotona ollessa, mut kavereiden voimalla loppuun asti :) koita selvitä siellä ja nauti! se on kuitenkin sun vuosi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva että liityit lukijaks! Kiitos :) Täysillä loppuun asti, kerranhan tässä vaan eletään!

      Poista
  3. moi! toi ei kuulosta kauheen hyvältä, että et saa syödä yöllä jos on nälkä. olin ite vaihdossa ihan kammottavassa perheessä, ja puran niitä vaihtotraumoja edelleenkin monen vuoden jälkeen. :S mäkin ajattelin että tästä vaan oppii ja hyvää se vaan tekee ja tutustuu uudenlaisiin ihmisiin, mutta... näin jälkeenpäin toivoisin etten olis ollu niin nössö ja oisin vaan vaihtanut perhettä. tsemppiä! koita jaksaa, mut kaikkee ei tarvii kärsiä, muista :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuulostaa pahalta toi sun tarinas..:S Pitää nyt miettii, et oonko mä se joka haluaa liikaa vapautta, vai mun perhe se, joka rajottaa liikaa.

      Kiitos paljon :)

      Poista
  4. Onpa harmillista jos pudotus oli noin suuri :( mutta ehkä se siitä, voihan olla että noi uudet vanhemmat vaan vähän alkuun käyttäytyy tolleen tiukemmin, mutta rentoutuu sit ajan kanssa... Tai ainakin toivotaan niin

    Tsemppii!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep..:/ Mutta kaikkeen tottuu! Toivotaan että nekin tajuaa, etten oo enää 10-vuotias.

      Kiitos paljon!! :)

      Poista