sunnuntai 10. helmikuuta 2013

Carnavaaal


Huomenta!

Kello tosin lyö jo yli neljää, mutta mun aamutoimet on jämähtäny vähän pitkiks niin luetaan tää nyt aamuks :D  Tulin eilen mun tokaan perheeseen nyt karnevaalien ajaks.  Voi sitä tunnetta kun saavuin tänne. Tuntu että oisin ollu pois monta viikkoa, vaikka oikeesti siitä oli vaan 6 päivää. Halasin host-äitiä monta kertaa ja kellahdin mun omaan sänkyyn suurinpirteen onnenkyyneleet silmissä. Ei se kolmas perhe nyt näin kauhee oo, mutta täällä vaan saa sen koti-fiiliksen ja kaikki on jotenkin paljon sydämellisempiä. Hymyilin koko päivän kun mikäkin dille ja nautin vaan siitä rentotutuneesta tunteesta. Tuntu vähän niin kun viimeinkin olis päässy hengittämään kunnolla ja laskemaan kantapäänsä maahan, kun ei koko ajan tarvii hiipiä varpaisillaan ja varoa tekemisiään. Juttelin monta tuntia mun host-pikkusiskon kanssa, joka ei nyt yhtäkkiä enää tunnukkaan niin ärsyttävältä :D Piti taas mennä kauas nähdäkseen lähelle ja tajutakseen ne hyvät asiat. Tää talo ei oo vieläkään hyvässä kunnossa ja kaikki on ihan rempallaan, mutta mielummin asun vaikka puumajassa ihmisten kanssa joita rakastan, kun kartanossa ihmisten kanssa, jotka saa mun olo epämukavaks.



Perjantaina olin melkein koko päivän yksin kotona.. Sain kaikki tavarat tamppooneita myöten omille paikoilleen ja tuli ees vähän kotosampi fiilis. Samalla kelailin että tarviin oikeesti kolme rekkaa viemään mun tavarat Suomeen, sit kun se aika koittaa. Vaatteiden määrä rupee näyttää jo samalta kun kotona Suomessa. Tulin tänne yhen 23 kg:n laukun kanssa ja nyt sitä tavaraa on ihan valtava määrä enkä kyllä myönnä ostaneeni ihan hirveesti mitään :D No mietitään sitä sit myöhemmin.

Perjantai-iltaa viettelin kotona vanhempien kanssa. Että mua karmasee täällä ihmisten kapeekatseisuus, varsinkin mun perheen. Kaikesta on oletus, oikee ja väärä. Mitä he tekee, on oikein. Jos teet erilailla, et voi olla oikeessa. Esim. kuorin appelsiinia ja tein sen kuulemma väärällä tavalla. Saan myös huomautuksia että istun kyyryssä ja muutakin niin tyhmää kommentointia että huhhuh. Eniten mua ärsytti kun host-iskä heitti kommentin "te kaikki Suomessa ootte niin rikkaita, ettei teidän tarvii ees käydä töissä". Mulkasin sitä suht ilkeesti. Miks pitää laukoo tollasia luuloja asioista, mistä ei tiedä yhtään mitään. Muutenkin mua ärsyttää se, että en voi keskustella normisti vaan siitä tulee aina haastattelumainen tilanne. "Noniin, kerro mulle step by step kaikki mitä teit tänään. Alota heräämisestä." Arvostan hirveesti, että ne haluaa hioo mun portugalia ja opettaa, muttei tota jaksa koko aikaa. Kateltiin myöhemmin Idolsia yhessä, niin siinäkin ne sano että haeppas sun kirja, niin opiskellaan. Ehhh. Muutenkin sika ärsyttävää kun koko ajan tarve arvostella ihmisiä kommenteilla "onpa ruma läski nainen" "hyyyi kuinka hirveet hiukset". Arghhh tollaset ihmiset jotka on olevinaan muita parempia pistää vihaks. Ehkä tää taas vähän avaa miks musta on kiva olla pari päivää pois?

Mua väsyttää aivan armottomasti, joten taidan mennä hetkeks takasin nukkuun. Laitan herätyksen seiskaks niin kerkee vielä lähteen johonkin illalla :) Ei ollu mitään ihmeellistä kerrottavaa tai uutista, teki vaan mieli kirjotella! Hyvää alkavaa viikkoa Suomeen, mä nautin vielä 3 kokonaista päivää lomaa ennen koulunpenkille paluuta. (Unohdin kameran toiseen kotiin, niin ei oo nyt mitään kuvia laittaa:()

Beijos!

Ps. Kattelin just mun host-siskon vaihtaripäiväkirjaa netistä, se tekee paljon postauksia videoina. Haluisin koklata kanssa, mut en osaa kuvitella itteeni puhumassa yksin kameralle, haha :D Olisko sellanen jees jutska?

21 kommenttia:

  1. Olisi! Tee ihmeessä postauksia videoiden muodossa :) Eihän kukaan varmaan aluksi oo niin luonteva, mutta siinä oppii!

    VastaaPoista
  2. tee video ! ja sun blogia on kiva lukee :):)

    VastaaPoista
  3. Videopostaus!! Sim obrigada!
    Ne on kivoja. Ja vaihtareiden mongerrusta on kivaa kuunnella kun suomen puhuminen on niin vaikeeta :D (ei pahalla!)

    Ei mulla muuta.

    VastaaPoista
  4. Oon lukenu sun blogii ihan siitä asti kun lähit, mut nyt vasta uskaltauduin kommentoimaan! :D Kirjotat niin kivasti jokasessa postauksessa ja on jotenki ollu tosi mahtavaa huomata että vaikka se sun nykynen perhe ei ookkaan yhtä ihana kun se sun edellinen, niin silti jaksat yrittää ajatella positiivisesti just niiltä kanteilta että mitä uutta voit oppia niiltä jne! Ja toi videopostaus kuulostaa just hyvältä, tykkään ainaki ite kattoo paljon ku vaihtarit jakaa fiiliksiä videon muodossa!:) Oon ite lähössä elokuussa jenkkeihin vaihtoon, ja tää blogi on jotenki ollu aina vaan niin päivän pelastus ku oon käyny kattomassa että oot kirjotellu! Jotenka jatka samaan malliin ja hyvää loppuvuotta sinne Brasiliaan! :)

    maijausa.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

      Poista
    2. sun kommenttis oli niin ihana et käänsin portugaliks mun veljelle kun se ihmetteli miks hymyilin yksinäni :D Tsemppiä odotukseen ja kiitos mun päivänpelastavasta kommentista!
      Hyvää alkanutta vuotta sullekkin :)

      Poista
  5. Videopostaukset olisi loistava juttu!:) vaikka tykkääkin lukea postauksia, mutta videoissa saa aidoimman tunnelman tai jotainXD

    VastaaPoista
  6. Videoita ehdottomasti jos vaan viittit :)

    VastaaPoista
  7. Video ois tosi jees! Ja vielä huipumpi ois sellanen, että kuvaat ihan normipäivää, eli kanniskelet kameraa mukanas joka paikkaan ja tyyliin kuvaat kun käyt kaupassa jne:D Näkis millasta siellä Brasiliassa oikeen on!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi olis niiiin siisti :D Tääl on vaan se vähän, et on monessa paikkaa niin vaarallista ettei pysty pitään kännykkää/kameraa esillä :( Mutta hyvä idis!

      Poista
  8. Hei Anniina sulle on haaste meijän blogissa: http://oonasenja-thestoryofus.blogspot.it/2013/02/haaste.html

    VastaaPoista
  9. Joo videopostaus!:)

    VastaaPoista
  10. joo videot ois kivoja!:)
    pidä hauskaa karnevaaleilla!

    VastaaPoista
  11. Voit ajatella että olen unohdanut sua. Mutta mä aina muistan sua! Olet mun paras tyttö ^^. Rakastan sua Ansku :*
    PS. Mistä syystä? :)

    VastaaPoista