perjantai 11. tammikuuta 2013

2013

Nyt on oikeesti jotkut maailmankirjat sekasin. Viimeset kaks kuukautta oon herännyt aikasintaan puoliltapäivin, mut yleensä vasta 1-3 aikaan. Tänään heräsin 8.15 enkä enää vaan pystyny nukkuun, vaikka kuinka yritin :D Vanhempien ilmeet oli kyllä näkemisen arvoset kun kävelin keittiöön hakeen kaakaota.. "Mitä on tapahtunu? Ootko kipee?" Haha. Hetken jo luulinkin että mulla ois kuumetta, mut ei onneks. Herätessä oli niiin jäätävän kylmä, että pistin villasukat jalkaan ja hupparin päälle. Joo, oon yhä Brasiliassa. Ja joo, on keskikesä. Rakastan mun kaupunkia ihan hirveesti, mutta ei nyt ehkä tarvis sataa joka päivä. Vietin tosiaan ne 10 päivää rannalla ja 8 näistä päivistä sato melkeinpä koko ajan.  Vähän iski jo sellanen ahdistus, että pakko päästä kaupunkiin :D Ranta on rakkaus, mutta sateella sielä ei tee oikeesti mitään. Nukut ensin puolet päivästä, heräät syömään lounasta, meet takasin nukkuun, katot vähän telkkaria ja makoilet riippukeinussa, meet illalliselle ja taas nukkumaan. Lakattiin siskon kanssa kynnetkin joka päivä eri värisiks, kun ei ollu mitään muuta tekemistä :D Yllättävän terapeuttista hommaa muuten?





Ekana päivänä paisto aurinko! Axelle oli perheensä kanssa Atami-nimisellä biitsillä joka on tunnin ajomatkan päässä Guaratubasta, niin se tuli äitinsä kanssa moikkaan meitä lounaan ajaks :) Guaratubaan voi mennä vähän pitempää reittiä suoraan autolla tai sitten oikasta meren kautta ferry-boatilla. Uuden vuoden aikaan rannoille on niin hirveet ruuhkat, että ei huhhuh. Me säästyttiin onneks aika vähällä. Vähällä tarkotan, että tohon aikaan ferry-boat jono oli VAAN 3 tuntia :) Axelle selvis vaan tunnin jonolla. Sanottiin heipat, kun melkein kaikki vaihtarit lähti nyt tammikuuks northeastin reissuun, eli ollaan erossa koko tää kuukausi :( Ostin vielä uudet Havaianakset ja biksut! Illemmalla mentiin äidin ja Milenan kanssa Jorge & Mateuksen konserttiin. Mahti tunne kun osaa jo laulaa mukana kaikki biisit, eikä vaan tarvii yksinään mölöttää suu auki kun muut hoilailee :D Show oli hyvä, vaikkakin ihan sairas määrä ihmisiä ja siinä kuumuudessa kerkes tuleen jo huono olo. Niinkin huono olo, että kun 3 päästiin takasin kotiin, niin en pystyny edes nukkuun. Sairaalaanhan sitä oli taas lähettävä. Mulle pistettiin 2 penisiliini piikkiä persukseen ja kipu oli kyllä ihan maininnan arvosta. "Tää sit sattuu" - paljonkin?? "Todella paljon" . Tunnottomat jalat ja kaks mustelmaa rikkaampana päästiin kuitenkin kuudelta kotiin, tosin apteekin kautta. Tehokkaita ruiskeita ne kyllä oli, meinaan paha olo katos kun tuhka tuuleen :D Seuraavana päivänä heräsinkin vasta 7 illalla, 13 tunnin unien jälkeen. Huhhuh.





Löydettiin mun kamerasta tällänen asetus :D ahaha

Rotary is everywhere.....

Muut päivät menikin aikalailla sisätiloissa. Yks aurinkoisempi päivä tais olla, kun Marcel tuli meiän talolle. Grillailtiin, otettiin aurinkoo ja lilluttiin altaassa. Niin ja pingistä tuli pelattua niin paljon etten kyllä enää koskekkaan siihen mailaan (en voittanu yhtäkään ottelua) :(



"anna kun mä näytän...."
Entä Brasilialainen uusi vuosi? Huippu! Illalla puettiin kaikki valkosta päälle niin kun kuuluu. En oo koskaan kuullu ennen tästä traditiosta ainakaan Suomessa, mutta valkonenhan on rauhan väri, niin sen takia kaikkien pitää pukeutua tän mukaan :) Ennen puoltayötä suunnattiin perheen kanssa rannalle, jossa oli ihan hurjasti väkee. Kun kello löi 12 niin koko ranta hurras ja raketit täytti taivaan :D Täällä on traditiona myös mennä hyppään aaltoja. En tiiä mistä tää tulee, mutta mentiin kaikki yhdessä mereen ja 7 peräkkäisen aallon yli pitää hypätä oikea jalka edellä ja toivoa jotain jokasen kohalla. Ne aallot meni niin nopeesti että keksin vasta ensimmäisen toiveen kuudennen aallon kohalla :(Tän jälkeen lähettiin juhliin, jotka loppu vasta aamulla seittemältä. Käveltiin suoraan rannalle  auringonnousun aikaan ja hetki puljattiin aalloissa. Ikimuistonen uusvuosi siis:)











Päivät rannalla hujahti aika nopeesti ohi ja lopussa olinkin aika valmis palaan kotiin. Vikana iltana käytiin vielä katsastamassa Fat Boy Slimin  show, joka oli ihan huippu! Kunnon tamppausta pari tuntia ja hyvällä fiiliksellä! Yritin ettiä videoita Youtubesta muttei löytyny mitään hirveen hyvälaatusia:(




Nyt oon vissiin ollu jo viikon kaupungissa. Meistä neljästäkytäkahesta vaihtarista vissiin 36 on sillä 30 päivän reissulla, niin ei oo ollu niin paljoo seuraa täällä.  Yks mun parhaista kavereista täällä, Nicolas, kerto yhestä vaihtarista joka on tulossa Curitibaan lomalle Sao Paulosta. Mutta koska Nicolas on ite tolla reissulla, niin se kysy jos mä voisin pitää sille seuraa. No tottakai mä voin! Kysyin pari muuta täällä olevaa vaihtaria mukaan ja näytettiin tälle pojulle kaupunkia ja illalla mentiin vielä syömään yhessä. On vaan niin kiva tutustua uusiin ihmisiin koko ajan! Yks parhaita puolia tässä vaihtarielämässä, jollei paras :)



Mitähän muuta kerrottavaa vielä ois...En oo tehny oikeen mitään ja tuntuu että aika vaan vierii nopeempaa ja nopeempaa koko ajan. En voi uskoo että vähän aika sitten varasin lennon Brasiliaan ja nyt joutuu varaan lennon takasin kotiin?! I know, vuosi on "vasta" puolivälissä mutta muutamana yönä oon jo kokenu kriisiä että miten ihmeessä mä selviän sitten kun pitää lähtee. Mutta eipä sitä nyt murehdita, katotaan 5 kuukauden päästä kun yritän survoo koko vuoden yhteen matkalaukkuun ja palata takas maanpinnalle:D (pakko mainita että muistan niin hyvin kun olin ite Suomessa innoissani lukemassa vaihtoblogeja ja haaveilin että voi kunpa mäkin... nyt kun luen uusien vaihtareiden intoiluja niin kyllä siinä aina vähän haikeus tulee) Sukulaisille nyt kuitenkin tiedoks:


LH 505 02.07.2013 16:50 - 09:45+1 Sao Paulo - Munchen
LH 2464 03.07.2013 14:45 - 18:15 Munchen - Helsinki
Se on siinä, mustaa valkosella. Näyttää hirveeltä ja aion unohtaa koko asian nyt seuraaviks kuukauksis :D Mulla on tässä vielä perheenvaihdotkin eessä ja vaikka mitä. Vaihdan muuten perhettä jo vissiin 3 viikon päästä. Seuraava perha sisältää äidin, koiran ja kerrostaloasunnon. Oon suht innoissani, kun oon tottunu asuun aina kerrostalossa ja se on kuitenkin mulle sopivampi :) Meen sinne pariks kuukaudeks ja yks mun vaihtariystävä asuu sielä mun kanssa kuukauden samaan aikaan. Tän perheen äiti työskentelee aamusta myöhään iltaan, eli tulee varmasti oleen erilaista kun täällä :) Vaikka rakastankin tätä perhettä, niin ihan kiva päästä rempan jaloista hetkeks rauhallisempaan paikkaan. Tulee ikävä näitä kaikkia, varsinkin mun isoveljee jonka kanssa hengaillaan oikeestaan koko ajan. En tiiä mitä tekisin ilman Welliä. Istutaan kaikki yöt yhessä kattomassa telkkaria, kuunnellaan musaa, jutellaan ja nauretaan niin ylityhmille jutuille :D Se on niin söpö kun pysyy huoneessaan ja kun tuun kotiin niin singahtaa heti ulos ja alkaa pölpöttään. Just toissapäivänä tulin illalla kotiin kun kaikki oli jo nukkumassa ja aloin tekeen munakasta, niin veli oli hirveen vaikuttunu mun taidosta, se kun ite ei kuulemma osaa tehä mitään muuta kun keittää riisiä (ei se oo kun 23-vuotias). Itseasiassa oltiin just eilen sen kavereiden kanssa iltaa istumassa ja pakko sanoo että piristi tommonen vähän vanhempi seura. Suomessa oon niin tottunu että moni ystävistä on vanhempia ja tuntuu et niiden kanssa on paljon enempi juteltavaa. Meitä oli about 15 hengen porukka. Juteltiin ja naurettiin ja sain taas osakseni paljon kysymyksiä Suomesta :D Mm. miltä maistuu grillattu jääkarhu?

Joo ehkä tähän on hyvä lopettaa ja koska tosiaan heräsin niin aikasin niin oon oikeutettu pikku  päikkyihin. Sitten vähän makeuppia naamaan ja leffaileen kamun kanssa :) Hyvää viikonloppua!

2 kommenttia:

  1. ihanaa ku postasit taas, oon joka päivä käyny kahtoo oisko uus postaus tullu!:) tykkään sun blogista kauheena ja niin mielenkiintosta lukee sun juttuja!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. aww ihana, kiva aina kuulla että joku lukee mun tylsiä höpötyksiä :) kiitos paljon!

      Poista