maanantai 12. marraskuuta 2012

monday. again?!

Mihin ihmeeseen nää viikot katoo? Koko ajan on maanantai ja koko ajan on perjantai D: Ja kaikki muutkin päivät totta kai. En oo tänään tehny oikeesti taaskaan yhtään _mitään_ ja silti tuntuu  että just äskön heräsin ja nyt kello on taas yli puolenyön? No, mitä pienistä. Kerkesin mä tänään käymään ostaan marketista korvapuusteihin ainekset, opiskella huiman vähän portugalia ja käydä kaverin luona illastamassa. Arvatkaa mitä ruokaaaa...no riisiä ja papuja tottakai! En tiiä miks, mutta maistu yllättävän hyvältä tänään.Muuta kerrottavaa mun päivästä ei ookkaan, joten voisin nyt vihdoinkin laittaa kuvaa mun uudesta asuinalueesta:) Asun siis noin 10 minuutin automatkan päässä mun vanhasta kodista ja käyn sitä samaa koulua, mitä ennenkin. 

Mun huoneen terassilta vasempaan suuntaan :)
Ja oikeelle...

Meidän talo on toi oikeella puolella, ihan viimesenä oleva

Kotikadun päässä oleva isompi tie

Rakas bussipysäkki wuhhhuuuu


Meidän talohan on siis täysrempassa. Tähän ollaan rakennettu kolmas kerros, niin lattialla on pelkkää sementtiä, seinät auki monesta kohtaa, sähköjohtoja joka paikassa ja huoneet tyhjinä:D Eli siis kaikki ihan täysin rempallaan. Mulla on huoneessa vaan oma sänky ja pikkusiskon sänky, mut kaikki vaatteet on alakerrassa. Axelle kun tuli meille niin meiän talon kohalla kysy, että kai vitsailet, ei tää voi olla teiän talo. Hahaha, tällä hetkellä se näyttää ulkoo tosi karulta, mutta parin kuukauden päästä pitäis valmistua ja mun mielestä tulee kyllä näyttään ihan mahtavalta :) Meillä on siis 4 kylppäriä, 4 makuuhuonetta, olkkari, pyykkihuone, keittiö, 3 terassia ja sellanen "churrasco" eli grillaus huone tai mikä lie veranta onkaan. Ihan oikeesti, tää suomenkieli alkaa nyt vähän jo takkuileen:D



Tossa näkyy nyt mun huone ja mun huoneen kylppäri...Toi kylppäri on ihan täys rakkaus! En tiiä miten voin enää koskaa elää ilman. Ja muutenkin tykkään mun huoneesta ihan hirveesti..Vaikka sielä nyt ei vielä ookkaan yhtään mitään, niin toi terassi jutska on kiva ja koko huone on iso, valkonen ja avara. En oo muualla kehdannu hirveesti kuvailla, kun ei välttämättä hostit tykkäis jos on kauheesti keskeneräsestä kuvia. Joten laitan sitten kuvia koko talosta, kun valmistuu :) Mitäs muuta vielä...? En muista oonko laittanu koskaan kuvaa mun koulun uniformusta? Luultavasti oon, mutta tässä nyt vielä uusiks...





Toi uniformu on ihan ok. Perus musta ja housuissa noi vihreet raidat sivuilla. Tosin vaan ihan järkyttävän kuuma, kun noi housut on tosi kireet ja paita suht isoo mallia ja paksua kangasta. Sit vielä kun toi väri oikeen imee itteensä kaiken auringon niin oon aina ihan kuoleman partaalla:D


Joku kysy, että oonko ruskettunu hirveesti niin löysin ainoostaan yhen kuvan josta vähän näkee että missä mennään :D Käsivarret, maha ja naama on saanu aika hyvän brunan jo!
Tuli muuten extempore mieleen, että olis kiva tietää, onko sielä lukijoissa ketään, joka on ite kaavaillu lähtee vaihtoon just Brasiliaan? Ja jos on, niin kysykää ihmeessä ihan mitä vaaaan mitä mielessä on :)
Kello on vasta puol kaks ja ajattelin kerrankin olla ajoissa, kun pitää herätä jo 9 leipoon niitä korvapuusteja 2 alkavalle portugalin tunnille.... Aattelin ihan vaan varmuuden vuoks varata tota aikaa, kun ihan varmasti kämmään jotain :D  Joten adios, palaan taas huomenna!
Beijinhoos!

11 kommenttia:

  1. Heiippaa!!:) sillon aiemmin jo kirjoitin että oon Brasiliaan tulossa vaihtoon niin nyt ois tiedossa että joão pessoan kaupunkiin olisin tulossa!!:) ja tosi kiva et aloit taas kirjottaa uudelleen! Kaikki mahollinen Brasiliaan liittyvät asiat kiinnostaa haha. Ruuista olis tosi kiva kans kuulla ja että miten oot opiskellu sitä kieltä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heiii! Huippuuuu! Oli pakko käydä lukemassa Wikipedista tosta sun kaupungistas, ja kuulostaa kyllä tosi hyvältä! Hyvällä sijainnilla ja sopiva asukasmääräkin :) Millon sä nyt sit lähet? Kirjotin tohon uusimpaan postaukseen lisää ruuista ja kielestä, toivottavasti on jotain apua!

      Poista
    2. mitä mie itte oon kans lukenu siit kaupungista niin vaikuttaa kyl aivan ihanalta!:) Lähen Suomesta siinä helmikuun puolessa välissä eli on sinne viel vähän aikaa..:)) ja kiitos oli apua!!:))

      Poista
  2. Mä oon kelannu brasseihin lähtöö! Ootko ollu tyytyväinen rotaryyn? Ja mitä maita sulla oli siin valinnassa :D ja millasii ruokii siel yleisesti syodaa ja ootko tottunu niihin hyvin :D haha en keksi muuta xd

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jeeeeij! :) Vastasin sulle tohon uusimpaan postaukseen!

      Poista
  3. Löytyikö sieltä kaikki korvapuusteihin tarvittavat aineet? :o

    ihana parveke sulla!! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Löyty!! :) Mulla on mukana kardemummaa Suomesta, kun en oo varma saako sitä täältä. Muuten kyllä löyty kaikki muu ihan perus marketista :) Paitsi raesokeri, nyyh...

      Tykkään kans tosta parvekkeesta ihan mielettömästi! :)

      Poista
  4. Vuosi brasseis ois kyl todelline unelma :D mut se vaa, et miten oot pärjänny ihan ekan kuukauden kieltä osaamattomana(?). Tää on asia mikä mua mietityttää tosi paljon, ja ehk siks vähä pelkäänki ees hakee vaihtariks brasseihi, ku en puhu portugalii ku 10 sanaa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Unelmalta se vieläkin tuntuu, haha:P Vastasin sulle tohon uusimpaan postaukseen :)

      Poista
  5. kuinka hyvin oot oppinut portugalin? kuinka paljon luit espanjaa/portugalia koulussa/itsenäisesti ennen lähtöö? :) voitko vastata vaikka seuraavassa tai sitä seuraavassa postauksessa kun ei tuu muistettuu kattoo näitä kommentteja ite aina! ois mahtavaa jos kertoilisit vähän enemmän kielipuolesta :--) itekkin ehkä lähössä brasseihin 14-15! oon opiskellu espanjaa vuoden joten siitä vähän osaamista ja nyt yritän kysellä vaihtareilta onko se portugali paljon hankalampaa kun espanja :--) kiitti vastauksista!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vastasin tohon uusimpaan postaukseen! :) kiitos kysymyksista!

      Poista