tiistai 5. kesäkuuta 2012

1 month, 2 weeks, 3 days

Mua jänskättää. Pitäis ruveta hankkiin sitä viisumia, mutten vaan saa aikaseks. Ensiks pitäis hankkia kuva, soittää lähetystöön, tehä englanniks pari lupalappua, hankkia muutama rekisteriote + täyttää se viisumihakemus, jota en ihan täysin kässää... Jotenkin tuntuu et nää päivät vaan hujahtaa ohi enkä kerkee tekeen yhtää mitään:D Jokaikinen päivä on töitä aamusta iltaan, eikä niitä ennen eikä jälkeen jaksa tehä mitään muuta kun lysähtää sohvalle syömään ja nukkuu. No ehkä ihan sallittua näin loman alkuun?? Varsinkin kun toi ilma on niin huono. Eipä tarvii potee huonoo omatuntoa sisällä istumisesta :P 






Koska oon ihan huippubloggari ja olevani taiteellinen, niin nää kuvat sopii aiheeseen ja toisiinsa tosi hyvin 8) ehehehe mä pelkään nyt jo että mitä tästä kirjottamisesta koskaan tulee :D Muutenkin on jo ruvennu vähän ahdistaan se ajatus, että kohta joutuu sanoon heipat kaikille... Mutta ei mitään vaarallista! Hetkeekään en oo miettiny, että pitäskö sittenkin jäädä. Tänään maksettiin mun lennot ja hotelli Sao Paulossa! Huh mitä summia... Anyway, taas  askeleen lähempänä lähtöä :) 


14 kommenttia:

  1. Moi! :)

    Löysin tän sun blogin tuolta IS:n blogilistasta ja nyt tässä lueskelen tätä mitä suurimmalla mielenkiinnolla. Haluaisin itse kovasti lähteä juuri tuonne Brasiliaan ja nyt pitäisi vain odottaa syksyyn, että pääsen hakemaan.

    Mutta nekö siis valitsi 22 ihmisestä vaan NELJÄ? Voi ei... Onko mitään tietoa minkä perusteella ne valitsi juuri nämä ja nämä oppilaat? Ootko sä kauhean hyvä koulussa (anteeksi tungetteleva kysymys...) vai olitko sitten vaan niin karismaattinen, että ne halus sut sinne? Onko tietoa?

    Aion ehdottomasti seurailla blogiasi ja mahdollisesti kommentoin myöhemminkin jotain... :)

    Terveisin
    ikätoverisi Lahdesta

    VastaaPoista
  2. Moikka!

    Hirveeen kiva, että joku on bongannu mun blogin! Oon ajattellu, että tätä ei lue ykskään ihminen ja höpöttelen vaan yksinäni:D Mutta siis joo, meistä 22sta valittiin 4 tai 5, en muista varmaks. Kuulin myöhemmin, että osasin kuulemma vastata kysymyksiin realistisesti (?) ja että musta näki, et oon ajatellu ja harkinnu paljon. Ja myös se varmaan autto, että oon aika rento ja vastailin letkeesti niihin kysymyksiin enkä panikoinu, vaikka se tilanne oli aika stressaava... :)
    Mun päättötodistuksen keskiarvo oli 8, eli en oo mikään surkein mutten huippukaa. Eikä se koulumenestys kuulemma ihan hirveesti merkitte, vaan enemmän luonne ja "kunnollisuus".

    Kiitos paljon kivasta kommentista! Piristi mun päivää kummasti :D Jää ihmeessä seuraileen ja kommentoidakki saa aina! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Okei, kiitos tiedosta :) Eli periaatteessa mulla vois olla keskiarvon perusteella mahiksia, kun mulla se oli 8,2... Kyselen nyt vielä vähän, mutta millaisia juttuja ne kyseli siellä?
      Taivaalle kiitos mun (ainoa :D) sosiaalinen vahvuuteni on antaa itsestäni aikuisille älykäs (sitä mä en siis oikeasti ole) mielikuva... :D
      Pahoitteluni randomista pölinästä. :D

      Terveisin uusin lukijasi

      Poista
    2. Haha:D siis joo todellakin olis mahkuja!
      Mä just mietin että mitä multa kyseltiin... en ihan hirveesti muista, mut mm. Masennutko helposti? Mitä teet jos masennut? Mitä sun vanhemmat ajattelee tästä? Tuleeko äitiä ikävä? Miks vaihto-oppilaaks? Miks juuri Rotarit? Mikä on sun pahin pelkos vaihto-oppilaisena? Mitä teit vappuna? Aiotko hakee ens vuonna, jos et nyt pääse? Mitä harrastat? Sitten ne kysyy että "mitä jos me päätetään että lähet vaikka Alaskaan, niin mitäs siihen sanot?", niin pitää vakuuttaa että joo, tottakai mä lähden, koska se kokemus on tärkein, eikä paikalla ole mitään väliä :) Vaikka tottakai mä ainakaan en olis ihan hirveen innoissani lähössä esim. Intiaan..:D

      Poista
  3. Okei... Kiitos tosi paljon vinkistä, nyt tiedän ainakin, että ne ei rupea siellä mitään toisen asteen yhtälön ratkasukaavoja kyselemään.. Huh. :D

    Apua mua alkaa jännittää jo nyt itteni puolesta ja vähän sunkin... :D Ootko sä muuten siis saanut jo tiedot kaikista perheistä (voi olla että olit maininnut siitä jo jossain tuolla aiemmin, mutta en nyt muista)?

    VastaaPoista
  4. Hah joo, rennosti vaan :D
    Muakin jännittää! Ja jos ajattelen sitä haastattelutilannetta nii jännittää sekin jo sun puolestas:D
    Mä sain tietää ne molemmat perheet jo joskus 3 kuukautta sitten..:) voisin kirjotella niistä jos nyt saan aikaseks

    VastaaPoista
  5. Sulla on vaan kaks perhettä? Tiedätkö yhtään, että onko se aina niin, että ekaks määrätään kaks perhettä ja sitten, jos jomman kumman kanssa tulee ongelmia niin tulee kolmas, vai tuleeko jokaiselle vaihtarille eri määrät perheitä?

    Sori, kun kyselen koko ajan.. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, kaks vaan :) Yleensä on vissiin 2-4 perhettä, se riippuu ihan tuurista... muullakin saattaaa kenties tulla kolmaskin perhe.
      Totta kai saa kysellä!:D Ihan kiva että joku on kiinnostunu

      Poista
  6. Ok... Osaatko muuten yhtään portugalia?

    On niin hauskaa kysellääää :DD

    VastaaPoista
  7. :D Mutta osaat ees jotain, siitähän on hyvä lähteä! :D Mun portugalin sanavarasto rajoittuu niinkin hyödyllisiin ilmauksiin kuin esim. muito pegueno, joka tarkoittaa "pikkuiseni". Portugalin portugaliksi :DD

    Onko Rotaryn vaihto-ohjelma muuten 10, 11 vai 12 kk? Kun mä en ainakaan löytänyt niiden sivuilta vastausta...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta!:D Voi sen näin positiivisestikki ajatella.
      Me lähetään nyt heinäkuussa, eli 4 viikon päästä ja pois "saa" tulla aikasintaan 2013 kesäkuussa... eli se kai vähän riippuu miten ite haluaa. 11-12 kk :)

      Poista
  8. Voi hyvänen aika, kirjotin jopa ton ainoan tietämäni ilmauksen väärin (se on siis muito pequeno, ei pegueno... Voivoi olen säälittävä xD)

    Jahas... Ootko sä vielä päättänyt että ootko 11 vai 12 kk vai päätetäänkö se vasta myöhemmin? Vai onko se sellai ryhmäpäätös, että kaikki rotaryn vaihtarit päättää yhdessä, että saadaan sitten paluulennot samaan syssyyn?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha... no en mäkään tossa mitää virhettä huomannu XD
      En oo kyl itseasias yhtää miettiny... se menee kai silleen että voi sit keväämmällä ite päättää ja varata lennon, aikasintaa kesäkuus :)

      Poista