perjantai 20. huhtikuuta 2012

Apua

Noniin! Jos mä nyt vihdoinkin saisin alkuun tätä blogia..:D Elikkä siis, oon lähdössä tasan tarkkaan kolmen kuukauden ja kahden päivän päästä Brasiliaan vaihto-oppilaaks ja sitä varten päätin laittaa blogin pystyyn, niin pysyy kaikki täällä Suomen päässäkin ajantasalla. Voin jo aluks kertoa, että juttu tulee luultavasti oleen aika ykstoikkosta, mutta kiinnostuneet seurailkoot! Oon tän kanssa täysin peukalo keskellä kämmentä, mut onneks on kolme kuukautta aikaa harjotella, niin sujuu sit Brasseissa jo luontevammin ;)
Tän näkönen täällä siis kirjottelee!

Elikkä elikkä voisin tässä ekassa postauksessa kertoilla mun tulevasta kotikaupungista :) Sain about kuukausi sitten sähkopostia, jossa ilmotettiin mun lähtevän 22.7 Paranan osavaltiossa sijaitsevaan Curitibaan. Ensireaktio oli metrin korkuset hypyt lattian ja katon välillä yli kolmen tunnin ajan:D hahah. Aloin heti googletteleen kaiken mahdollisen tiedon, jota ei loppujenlopuks ihan hirveesti löytyny. 

Siinä näkyy punasella, aika lähellä rannikkoa!

Curitibassa on siis n. 1,7 miljoonaa asukasta. Se on tunnettu hyvästä joukkoliikennesuunnittelusta (hahaha) ja kauniista luonnonmaisemista:D Olin jo valmiiks sillä asenteella, että ei haittaa mihin päädyn, kaikki käy. Curitiba on kuitenkin (kuulemma) Brasilian yks kivoimmista kaupungeista, joten olin ja oon enemmän kun tyytyväinen. Host- perheidenkin kanssa oon jo skypetelly, aivan ihanan sydämellisiltä ihmisiltä vaikuttaa. Tästä koko vaihto-systeemi-asiasta voisin höpötellä monet tunnit, mutta jos nyt ekan postauksen kunniaks pidän tän postauksen sopivissa mitoissa..:D Huomenna lisää! Lopuks vielä mun lempparivideo:

 

2 kommenttia: